Az önkormányzati adóhatóság a jegyző hatáskörében állítja ki az illetékességi területén található ingatlanok esetében az adó- és értékbizonyítványokat. Az adó- és értékbizonyítvány tartalmazza (igazolja) az adott ingatlan jellemzői alapján, annak meghatározott forgalmi értékét. Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása külön jogszabály alapján megkeresésre (hagyatéki, gyámhatósági, végrehajtási eljárások), illetve minden más esetben (pl. államilag támogatott hitelek) az ügyfél kérelmére történik.
Az ügy megkeresés vagy kérelem alapján indul, a kérelem benyújtható papír alapon.
Általános esetben kérelemre történő eljárás indításakor 4.000-Ft illetéket kell fizetni. Ha egy beadványban több ingatlanra vonatkozó adó- és értékbizonyítványt kérnek, az illetéket ezek számától függően, külön-külön kell megfizetni.
A hagyatéki, gyámhivatali, és bírósági végrehajtási eljárásban kért adó- és értékbizonyítvány kiadása illetékmentes az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdésében foglaltak alapján.
Az adó- és értékbizonyítvány kiállítására irányuló eljárásban az ügyintézési határidő 8 nap.
Mályi Község Önkormányzata Államigazgatási Eljárási Illeték beszedési számla száma: 55100320-12331673
Kapcsolódó jogszabályok:
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális
- alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény
- A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény
- A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény
- Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- A gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet
Ügyintéző: adóügyi ügyintéző
Nyomtatvány: elektronikus ügyintézés, nyomtatvány